אלמה סטודיו

האאוטלט של עלמה

נדמה שלא צריך כבר להכביר מילים על סטודיו עלמה' לשמלות כלה וערב. סטודיו שהוקם בידי המעצבת קרן חצרוני, ומתמחה בעיצוב שמלות אופנתיות, מעודכנות וצנועות, עם דגז על איכות הבדים ומקצועיות התפירה. סביר להניח שישנן לא מעט כלות שהגיעו לראשונה בחייהן למעלה שומרון, במיוחד עבור השמלות של סטודיו עלמה. עתה, יש לסטודיו עלמה סטודיו גם ברעננה, והסניף במעלה שומרון הפך לאאוטלט.

קרן, מה מיוחד באאוטלט?
"מוצעות שם שמלות מקולקציות קודמות בהנחה משמעותית, עד 70 אחוז הנחה. מעבר לכך, השירות הוא אותו השירות בשתי החנויות, מסור, מקצועי ונעים, והשמלות הן בדיוק באותה האיכות, בלי פגמים". חצרוני מוסיפה כי מלבד יתרון המחיר, יש כלות שמעדיפות את האאוטלט מכיוון שהן מעוניינות בדגם מסוים מעונה קודמת. "יש בנות שמגיעות אליי עם איזו תמונה של שמלה מ-2010, שדווקא אותה הן רוצות. האמת היא שרבות מהשמלות שאני מעצבת הן קלאסיות ונכונות תמיד, ולכן אין באמת בעיה לקחת דגם מעונה קודמת. יחד עם זאת, אני מקפידה להיות מעודכנת מאוד בעולם האופנה, כולל נסיעות לחו"ל, ולעצב בהתאם".

את עצמך נמצאת בחנות ברעננה או באאוטלט?
"אני נמצאת ופוגשת כלות בשני המקומות. יש לי כמובן מוכרות נהדרות בשתי החנויות, אבל אני אוהבת להיות בשטח, כמעט כל יום אני מגיעה לשני הסניפים".

מתי את מספיקה לעצב?
"זה בא לי תוך כדי עבודה. לפעמים אני מתפנה לזה רק בערב. יחד עם זאת, לפעמים אני בהחלט מקדישה גם ימים שלמים רק לעיצוב. אני מקפידה לקחת מדי פעם הפסקות מהחיים המטורפים האלה כדי לנסוע לתערוכות בחו״ל ולהתעדכן במתחדש".

שרוולים ארוכים והרבה שובלים
בשנה האחרונה, עיצבה חצרוני בעלמה ארבע קולקציות חדשות, שתיים מהן של שמלות ערב ושתיים של שמלות כלה.

מה מקור ההשראה שלך לקולקציה?
“מקור ההשראה שלי לקולקציית קיץ 2014 הוא האסתטיקה היפנית. השתמשתי בבדים בעלי טקסטורות מעניינות  כקימוטים וחיתוכי לייזר המזכירים קצת עבודות נייר, אך שמרתי על גזרות נקיות מאוד כי חשוב לי שהשמלות שאני מעצבת יהיו בעיקר קלאסיות ואהובות למשך שנים ולא רק באותה עונה. הבדים שלי בקולקציה הזאת וגם בקולקציית שמלות הערב השנה הם בדים מקוריים של ׳ולנטינו׳ ו׳ורסצ׳ה׳ שהם יוקרתיים ואיכותיים מאוד“.

מה חדש השנה בשמלות כלה?
“לאחר שטרנד הווינטג' נראה בכל פינה, ובעקבותיו נעשה בעיקר שימוש בתחרות ובבדים עדינים, כעת היחס כלפי הבד משתנה והחומר הופך להיות במוקד

ההתייחסות. נעשה שימוש בבדים מאוד עשירים מבחינת טקסטורה, שנותנים מראה זוהר ואלגנטי, המעניק עושר לשמלה ומאיר את הפנים. מבחינת גזרות, הקווים נשארו מאוד נקיים וקלאסיים עם חיתוך במותניים, המדגישים צללית נשית, שרוולים ארוכים והרבה שובלים“. היא מוסיפה כי “מכיוון שהגזרות נשארות נקיות בשנים האחרונות, ניתן לראות שינויים ברמת האורכים של שמלות הכלה, וגם בתחום הצבעים שנכנסו חזק לאופנה בחו“ל ולאט לאט הגיעו אלינו, כמו צבע הקפה, האפרסק והפסטלים למיניהם“.